Fyra armar är fler än två

Jag har funderat mycket på utvecklingen av humanoida robotar. Om jag vänder mig till mig själv så har jag tänkt många gånger att två extra armar hade varit bra att ha i olika tillfällen.
Då kommer frågan, alla dessa utvecklare av humanoida robotar, eller exoskelett för den delen också, varför inte utrusta roboten med fyra armar. Eller varför inte utveckla en sele med två armar som man kan bära som komplement till sina två egna.
Vad skulle du använda två extra armar till?

Kommentera

